Söylemiş miydim, Gezince Güzel 11.11.2014 tarihi itibariyle artık bebekli, böyle bebekli bebekli gezince de güzel hem de çok güzel ☺️
Ada Mia 10 aylıkken ilk yurtdışı gezimizi yaptık. Ondan önce bebekle gittiğimiz yerler anneanne yanı teyze yanı falandı. Bu yaz nereye gitsek ne yapsak diye düşünürken bir de baktık Yunanistan’a gidiyoruz. Öncelikle söylemek istediğim bebeğinizle gezmekten korkmayın. Sizin tahmin ettiğinizden çok daha hızlı adapte ediyorlar kendilerini girdikleri her ortama. Ahh söylemeyi unuttum biz bu 10 günlük 4 farklı otelde kaldığımız tatile sırt çantalarımızla çıktık. Yani demem o ki bebek olunca eşya çok olur, oraya sığamam buraya gidemem de demeyin. İsteyince gerçekten oluyor. Tabi ki öyle romantik tatillere, ayy hadi denize girelim sonra da 3 saat bakışalım şarap içelim yada 5 saat yürüyüş yapalım müzeleri altüst edelim gibi olmuyor bebekli tatil ama inanın herzamankinden daha keyifli.

Peki tatilde başka neler hayat kurtarıcı bence nelere hiç gerek yok sıralayalım. Tabi ki yurtdışı/yurtiçi vs. koşulunuza göre değerlendirebilirsiniz, örneğin Bumbo koltuk hayat kurtarıcı olsa da yurtdışı tatilinde kendimize yük etmeye değecek kadar değil.

1. Bumbo Koltuk : Her zaman her yerde en büyük Bumbo!! İyi ki almışım iyi ki araba ile gittiğimiz heryere götürmüşüm. Bumbo da zaman geçirdik, banyo yaptık, yemek yedik çok işimize yaradı.
2. Mama Sandalyesi : Biz İkea nın en basit mama sandalyesini kullanıyoruz. 60 tl civarı bir fiyatı var. İnanılmaz memnunuz. Anne tavsiyesi olarak yazın bir kenara, hiç gerek yok o kocaman mama sandalyelerinden almaya. Bagajımıza koyduk götürdük.
3. Yatak : Yer yatağı candır, net. Ada beşikte sağa sola çarptıkça uyanmaya başladığından beri yani yaklaşık 3 aydır yerde yatıyoruz çok da memnunuz.
4. Bebek Arabası : Ada doğmadan 5 ay önce aldık Stokke Scoot arabamızı hem de ayıla bayıla. Bütün aksesuvarlarıyla. Şemsiye, yağmurluk, sineklik ne ararsanız var. Ancak ne yazık ki Stokke çok da aman aman kullanışlı bir araba değilmiş. Kesinlikle çok şık çok tarz ama işlevsel olarak baktığınızda bir kere çok ağır, 11-12 kg. Ön barı yok bence bu çok önemli bir eksiklikmiş çünkü bebekler de bizim gibi, öne doğru oturmak fln istiyorlar. Ayaklarını uzatacakları bir yer yok, 3 saat arabada gezdiriyorsan 3 saat o minnak bacaklar sarkıyor ki bu hiç sağlıklı değil. Uzun lafın kısası Stokke için söyleyebileceğim şey görüntü var ses yok! Önümüzdeki günlerde çıkacağımız Yunanistan tatili öncesinde Baby2Go Pinna aldık, inanılmaz hafif ama tabi ki Stokke dan sonra biraz dandik geldi. İzlenimlerimi tatil sonrası paylaşacağım.
Simit : Ay nolursnuz bebeklerin sadece bacaklarının suya girdiği o abuk sabuk simitlerden almayın. Biz almadık. İlla bir simit alacaksanız da swimtrainer alın. Bebeğin vucudunun çoğu suda kalıyor, çok güzel tasarlanmış. Biz aldık ama çok kullanmadık çünkü Ada kolunu bacağını suda çırpmaya sırtüstü durmaya falan bayıldı.
Bikini – Mayo : Hiç gerek yok. Kızımın biricik teyzesi ona Disney den şahane bir mayo almıştı ama onu bile giydirmedik. Ne gerek var o sıcakta yapış yapış ıslak ıslak?
Mayo Bez : 2 paket Huggies Little Swimmers almıştık heralde tamamını kullandık. Çok da memnun kaldık. Anne tavsiyesidir!
Kıyafet : Hevesle nasıl bir valiz hazırlamıştım kızıma. Çeşit çeşit elbiseler, şortlar. Valizi nerdeyse hiç açmadık diyebilirim. Ananesi gelirken bir dolu askılı body daha doğrusu atlet almıştı. Ponçik kızım üzerinden çıkarmadı. Tabi ki bu bizim ilk yurtdışı gezimiz öncesi bir hayat dersi olduğu için küçük bir sırt çantası ile gidebildik.
Havlu : Plajda en az 2 adet havlu olsun bence. Bolca da müslin bez yani tülbent. Suyu inanılmaz güzel çekiyor. Biz önce müslinle sonra havluyla sardık.
Güneş Kremi : Mustela forever ama ne yalan söyleyim aman aman da kullanmadık. Yüzü omzu ok de ayak bileklerine de sürmeyin nolacak. Hatta şöyle söyleyim minik tartoletim bronzlaşarak beni benden aldı.
Banyo : Ekstra birşey almadık. İşte Bumbo koltuk en çok banyoda işimize yaradı.
Şapka : Şapkadan nefret eden bir kızım var ama tabi ki mutlaka alın yanınıza.
Bilimum İlaç : Calpol başta olmak üzere böcek sokmasına, pişiğe karşı merhemler.
Bebekle tatil elbette zor, bir kere ne siz alışıksınız ne o ama herşeyin ilkini yaşamak, ilk deniz, ilk kuma ayak basış, ilk uçak seyahati.   Onunla geçen her an gerçekten çok güzel ve doya doya yaşamaya değer.