BEBEKLE TATİL

409
Gezi yazılarım azaldı çünkü hayatımıza minik bir ponçik kızın girmesiyle gezilerimiz azaldı. Ada doğduğundan beri ufak tefek haftasonu kaçamakları yaptık ama ilk “tatil” bayramda annemlerin yanına gitmemizle gerçekleşti.

Uzaktan ahkam kesmek ben öyle yapmam şöyle yaparım demek kolaymış. Gelin görün ki işin içine girince işler hiç de beklediğim gibi olmadı 🙂 Unutmadan söyleyim bizim kız tatilde 9 aylıktı.

Hava sıcak nemli, ev farklı, ortam farklı derken tartoletin bütün düzeni değişti. Bir de güneş gören dişler patladı ki hiç sormayın. İlk 5-6 gün tatil mi yaptım dayak mı yedim belli değildi. Sonra Ada da biz de alıştık ama tatil bitti 🙁

Ek gıdaya geçişle birlikte mamayı bırakan kızımın iştahı fena kapandı tatilde. Evet sıcak bizim de canımız birşey yemek istemiyor ama el kadar bir ponçik herşeye burun kıvırdı. Sıcağın etkisi elbette vardı ama kızımın üst dişleri de patlayıverince iyice huysuzlandı. Hatta bir gece nasıl uyutacağımızı tam anlamıyla şaşırdık. Doğumdan beri en kötü gecemizdi diyebilirim. Bebekle tatille ilgili en önemli ve ilk tavsiyem; kalacağınız yeri seçerken acil bir durumda dr a eczaneye ulaşmanızın kolay olmasına dikkat edin. Yanınızda bilimum ilaç bulundurun. İsilik, ishal, ağrı kesici yani parasetemol tarzı fitil vs. Biz o konuda çok şanslıydık çünkü dedemiz çocuk doktoru ve o sağolsun birsürü ilaçla geldi.

Tatille ilgili ikinci anne tavsiyem geliyor; eğer çok katlı biryerde kalacaksanız ve bebeğiniz kıpır kıpırsa uyandığında da bizimki gibi hiç sesi çıkmıyorsa mutlaka görüntülü telsiz almalısınız. Biz evimiz küçük olduğu için görüntülüye gerek duymamıştık ama tatilde çok pişman olduk. Bütün engelleri atlayıp merdivenin başına gelir mi yoksa evin kedisi boncuk o engelleri aşıp Ada’yı hırpalar mı düşünceleriyle kızın başında nöbet tuttuk.

Peki tatilde başka neler hayat kurtardı nelere hiç gerek yokmuş dedik ;

1. Bumbo Koltuk : Her zaman her yerde en büyük Bumbo!! İyi ki almışım iyi ki tatile götürmüşüm. Bumbo da zaman geçirdik, banyo yaptık, yemek yedik çok işimize yaradı.

2. Mama Sandalyesi : Biz İkea nın en basit mama sandalyesini kullanıyoruz. 60 tl civarı bir fiyatı var. İnanılmaz memnunuz. Anne tavsiyesi olarak yazın bir kenara, hiç gerek yok o kocaman mama sandalyelerinden almaya. Bagajımıza koyduk götürdük.

3. Yatak : Yer yatağı candır, net. Ada beşikte sağa sola çarptıkça uyanmaya başladığından beri yani yaklaşık 3 aydır yerde yatıyoruz çok da memnunuz.

4. Bebek Arabası : Ada doğmadan 5 ay önce aldık Stokke Scoot arabamızı hem de ayıla bayıla. Bütün aksesuvarlarıyla. Şemsiye, yağmurluk, sineklik ne ararsanız var. Ancak ne yazık ki Stokke çok da aman aman kullanışlı bir araba değilmiş. Kesinlikle çok şık çok tarz ama işlevsel olarak baktığınızda bir kere çok ağır, 11-12 kg. Ön barı yok bence bu çok önemli bir eksiklikmiş çünkü bebekler de bizim gibi, öne doğru oturmak fln istiyorlar. Ayaklarını uzatacakları bir yer yok, 3 saat arabada gezdiriyorsan 3 saat o minnak bacaklar sarkıyor ki bu hiç sağlıklı değil. Uzun lafın kısası Stokke için söyleyebileceğim şey görüntü var ses yok! Önümüzdeki günlerde çıkacağımız Yunanistan tatili öncesinde Baby2Go Pinna aldık, inanılmaz hafif ama tabi ki Stokke dan sonra biraz dandik geldi. İzlenimlerimi tatil sonrası paylaşacağım.

Simit : Ay nolursnuz bebeklerin sadece bacaklarının suya girdiği o abuk sabuk simitlerden almayın. Biz almadık. İlla bir simit alacaksanız da swimtrainer alın. Bebeğin vucudunun çoğu suda kalıyor, çok güzel tasarlanmış. Biz aldık ama çok kullanmadık çünkü Ada kolunu bacağını suda çırpmaya sırtüstü durmaya falan bayıldı.

Bikini – Mayo : Hiç gerek yok. Kızımın biricik teyzesi ona Disney den şahane bir mayo almıştı ama onu bile giydirmedik. Ne gerek var o sıcakta yapış yapış ıslak ıslak?

Mayo Bez : 2 paket Huggies Little Swimmers almıştık heralde tamamını kullandık. Çok da memnun kaldık. Anne tavsiyesidir! 🙂

Kıyafet : Hevesle nasıl bir valiz hazırlamıştım kızıma 🙂 Çeşit çeşit elbiseler, şortlar… Valizi nerdeyse hiç açmadık diyebilirim. Ananesi gelirken bir dolu askılı body daha doğrusu atlet almıştı. Ponçik kızım üzerinden çıkarmadı.

Havlu : Plajda en az 2 adet havlu olsun bence. Bolca da müslin bez yani tülbent. Suyu inanılmaz güzel çekiyor. Biz önce müslinle sonra havluyla sardık.

Güneş Kremi : Mustela forever !! Ama ne yalan söyleyim aman aman da kullanmadık. Yüzü omzu ok de ayak bileklerine de sürmeyin nolacak. Hatta şöyle söyleyim minik tartoletim bronzlaşarak beni benden aldı.

Banyo : Ekstra birşey almadık. İşte Bumbo koltuk en çok banyoda işimize yaradı.

Şapka : Şapkadan nefret eden bir kızım var 🙁

Kesinlikle zor ama bir o kadar da güzel bir tatildi. Kızım ilk kez kuma değdi, önce korktu ama sonra çok sevdi. İlk kez denize girdi ve kesinlikle bayıldı. Onunla geçen her an gerçekten çok güzel ve doya doya yaşamaya değer. İyi ki doğurmuşum!