ILGAZ

335
3 gecelik bir kayak tatili için 2 hafta hazırlık yapmam, bu kadar heyecanlanmam da neyin nesi 🙂 İçim pırpır…

Ilgaz’a gidiyoruz… Bu sefer arabayla yola çıkmaya cesaret edemiyoruz. Malum araba bu yıl çok sorun çıkardı, lastikler kabak, kar yağışı yok ama yağacak diyorlar… Strese girmeye hiç mi hiç niyetimiz yok… Kastamonu Özlem’den alıyoruz biletlerimizi. Gidiş dönüş 40 tl. Hemen Milli Park girişinde indiriyor.

Biz Ankara Üniversitesi Tesisleri’nde kaldık. İndiğinizde haber veriyorsunuz sizi almaya birileri geliyor. Bütün oteller aynı hizmeti veriyor sanırım çünkü o yolu yürümeniz imkansız… Çıplak bir dağ olan Erciyes’ten sonra Ilgaz’da manzara gerçekten nefes kesiyor. Bu kadar uzun çam ağaçlarını daha önce görmemiştim. Dağda konaklama tesisleri genelde devlet dairelerine ait. Ankara Üniversitesi’nin tesisi konusunda her ne kadar güzel yorumlar duymuş olsam da hep aklımda soru işaretleri vardı, odalar, yemekler nasıldır? Sıcak mıdır? gibi.. Gerçekten beklediğimizden çok çok çok daha güzel olduğunu söyleyebilirim, bayıldık, net…

Yolculuk yaklaşık 4 saat sürüyor…. Gittiğimizde öğlen olmuştu önce yemek yedik. Yemek açık büfe ve gerçekten güzeldi. Tabi ki her zaman olduğu gibi bir tatilin nasıl güzel geçeceği beklentilerinizle ilgili 🙂 Hiçbir zaman büyük beklentilerle yola çıkmayın hayal kırıklığı yaşarsınız… Öğle yemeğinden sonra kayaklarımızı kiralayıp piste çıktık.

Otel ve pist arası sadece 50 metre. !! Erciyes’e göre çok dik ama bir o kadar da kısa bir pisti var. Ana pist 950 metreymiş. Bu sene hizmete giren teleferik çok işe yaramış, önceki yıllarda saatlerce sıra beklendiğinden bahsettiler. Şimdi hem sıra beklemiyorsunuz hem de çok hızlı bir şekilde kendinizi tepede buluyorsunuz.

Gün boyu sınırsız çıkış 15 tl… Sınırsız almanızda fayda var zaten pist o kadar kısa ki 10 dk içinde inmiş oluyorsunuz, birkaç sefer çıkmak tatmin etmeyecektir…. Yukarıdan ilk birkaç inişte biraz zorlandık ama sonra inanılmaz keyif aldık. Çam ormanlarının arasından lapa lapa yağan karda bilinmeyene doğru kaymak….  Çok güzeldi. Havanın hep kapalı olması şansızlık oldu, sis manzarayı bayağı engelledi…. Gittiğimiz gün çok az kar vardı hatta kayamayacağımızdan korktuk ama bütün gece durmadan yağan kar heryeri kapladı 🙂

Tavsiyem giderken -seviyorsanız tabi- 1 şişe kanyak almanız. Biz sırt çantamızda taşıdık 🙂 Teleferikle çıkarken içimizi ısıttığı gibi keyfimize de keyif kattı!!! Sakın sarhoş olmayan kendinizi bir anda uçurumdan düşerken bulursunuz.. Bu sanırım iyi bir tavsiye olmadı siz boşverin 🙂

Teleferikten indiğiniz yerde Zirve Cafe var ki mutlaka bir uğrayın, sıcacık sahlep için… Bu sevimli yerin ve manzaranın tadını çıkarın…

P.S. : İyi ki arabayla çıkmamışız yola 3 gün boyunca o kadar çok kar yağdı ki, dönüşte otobüs yolda kaldı saatlerce bekledik… 🙂

Diğer gezi yazıları için tık tık!

İTALYA
YUNANİSTAN

TÜRKİYE

ÇEK CUMHURİYETİ

Gotik Kuleleri ile Prag

FRANSA
Paris

1 COMMENT

1. Dışarda kar havası, kayak yapmak için gidecek yer araştırırken buldum sitenizi. Hem sitenizi hem de Ilgaz ile ilgili verdiğiniz bilgileri çok beğendim :)En yakın zamanda gitmeyi düşünüyoruz.